7 moduri în care proprietarul saboteaza vânzarea propriei case

De cele mai multe ori, proprietarii pun în aplicare unele dintre recomandările agentului, dar nu toate. Constrângerile financiare și de timp sunt adesea doi dintre cei mai mari factori care influențează ce elemente realizează și ce lasă în pace, intenționat sau nu.

"Chiar trebuie să facem toate astea? Nu cumva cumpărătorul va dori oricum să vopsească pereții într-o culoare la alegerea sa? Ce rost are să facem reparații când cumpărătorul va scormoni și va veni cu o "listă"?

 

În ciuda eforturilor proactive ale unui agent, mulți proprietari insistă să facă lucrurile în felul lor.

Uneori este mai bine să le spui vânzătorilor ce să nu facă pentru că a le spune oamenilor ce ar trebui să facă poate avea adesea un efect opus.

Fără alte introduceri, iată cum să NU vinzi o casă:

 

  1. Prețul supraevaluat

Categoric, cea mai frecventă tactică de sabotare a vânzării.

Toată lumea vrea cât mai mult pentru casa lor, dar percepția valorii casei pentru cumpărător și agent poate fi sub cea pe care o vede vânzătorul.

Vânzătorii se tem să nu lase bani pe masă, dar acei bani sunt la nivel de percepție, nu de bani reali în buzunarul lor.

Există o vorbă care spune că nu poți pierde ceea ce nu ai, iar stabilirea unui preț prea mare este un exemplu clasic în acest sens.

În timp ce o casă stă pe piață cu un preț ridicat, cumpărătorii fac oferte pentru concurența care are un preț mai rezonabil.

 

  1. Lipsa de pregătire

Pentru a face orice lucru bine în viață este nevoie de planificare și pregătire, iar vânzarea unei case nu face excepție.

De ce să riști cea mai mare investiție lăsând totul la voia întâmplării? Ideea că nu trebuie să faci nimic și că poți arunca o casă pe piață pentru a vedea ce se întâmplă, este pur și simplu o prostie.

Fiecare proprietate are puncte tari, puncte slabe și provocări.

Multe dintre ele pot fi depășite cu o pregătire adecvată - curățenie, zugrăvire, reparații, amenajare etc.

Unele nu pot fi schimbate, cum ar fi locația sau configurația, dar cu cât mai multă pregătire are loc, cu atât cresc șansele unui rezultat mai pozitiv.

Doar presupunând că cumpărătorii pot vedea dincolo de dezordine, mobila veche și uzată și nu observă mirosul de câine este ca și cum ai lua bani din portofel și i-ai arunca la gunoi.

 

  1. Dificultarea vizionării

Care este rostul de a fi pe piață dacă vizionarea casei este dificilă?

Instrucțiuni complicate de prezentare, multe notificări, intervale de timp specifice în timpul zilei sau anumite zile în care proprietatea nu poate fi prezentată, nu vor face decât să contribuie la faptul că proprietatea nu se vinde.

Chiar credeți că un agent se va strădui să se coordoneze cu dvs și cumpărătorul, pentru vizionare, atunci când alte 3 sau 5 case din cartier sunt accesibile oricând?

Prezentarea locuințelor este o activitate care se desfășoară în orice moment, iar atunci când trebuie să aibă loc o vizionare, trebuie să aibă loc.

Nu doriți ca proprietatea dvs. să fie un ghimpe în calea agentului. Ne place sau nu, realitatea este că agenții pot influența în mod absolut (și influențează) ceea ce un cumpărător ajunge să vadă și să facă o ofertă.

Nu vă așteptați ca un agent să se străduiască să rearanjeze toate celelalte programări și să îi deranjeze în mod nedrept pe acei vânzători, pentru a face din proprietatea dificilă o prioritate sau să se întoarcă de două ori atunci când aceasta se află la o oră într-o direcție complet diferită.

 

  1. Prezența la vizionări

Vânzătorii care insistă să fie acasă sau să pândească la fiecare vizionare aproape că garantează că nu se va face o ofertă pentru casa lor sau că aceasta va sta foarte, foarte, foarte mult timp pe piață.

Nu există nimic care să îi facă pe cumpărători și pe agenții lor să se simtă mai inconfortabil decât un vânzător care nu are încredere în nimeni sau în procesul de prezentare și insistă să fie acolo la fiecare vizionare.

Atunci când sunt sfătuiți să nu fie acasă pentru vizionări, acești vânzători îi spun agentului lor: "Voi deschide ușa și mă voi da la o parte", iar la vizionare strică tot vorbind intr-una, vrute și nevrute.

Când cumpărătorul pleacă, vânzătorul analizează fiecare mișcare făcută de cumpărător și încercând să își dea seama dacă este persoana potrivită pentru casa respectivă.

De asemenea, se apucă să deplângă modul în care cumpărătorul nici măcar nu a intrat în curtea din spate sau doar și-a băgat capul în garaj pentru o scurtă secundă, s-a plimbat rapid și apoi a plecat.

 

  1. Lipsa comunicării și negarea reparațiilor

Vânzătorii nerealiști când vine vorba de starea casei lor nu vor contribui decât la pierderea potențialilor cumpărători. 

Există lucruri care strigă după atenție, dar vânzătorul ridică din umeri și crede că este problema cumpărătorului să se ocupe de ele.

Atitudinea vânzătorului este că a trăit așa ani de zile, deci nu poate fi chiar atât de rău.

Răspunsurile confuze și incomplete din informațiile furnizate de vânzător reprezintă, de asemenea, un alt motiv de îngrijorare pentru cumpărători. 

Atunci când cumpărătorul (prin intermediul agentului său) caută clarificări și nu primește prea multe răspunsuri sau informații, este o modalitate sigură de a deveni suspicios și de a se gândi la ce este mai rău.

 

  1. Călcatul peste bancnote pentru a economisi monede 

Toată lumea adoră să economisească bani atunci când vine vorba de vânzarea unei case. 

Un vânzător care contracarează aproape fiecare element din oferta primită este o mare pacoste.

Nu-și va lăsa frigiderul sau mașina de spălat și uscătorul, dar va fi fericit să le vândă cumpărătorului la un preț apropiat de echivalentul achiziționării unora noi.

Exclud în mod intenționat corpurile de iluminat și ventilatoarele și enumeră costul a tot ceea ce au cheltuit pentru fiecare componentă a unei case pentru a justifica cifra cu care se întorc.

Discuțiile sunt interminabile, fără nicio concluzie. 

Cumpărătorul ar putea pleca din cauza epuizării mentale. 

 

  1. Punerea unor condiții nerezonabile la vânzare

Deși se practică în special pe piețele cu un stoc scăzut și prețuri ridicate, prea multe condiții creează incertitudine pentru toți cei implicați.

Un cumpărător trebuie să știe până unde se duce și până când.

 

Intră în joc un întreg efect de ezitare, care ar putea bloca capacitatea unui cumpărător de a vinde și de a încheia contractul de vânzare-cumpărare a locuinței pe care o deține în prezent, în cazul în care deține una, sau îl împiedică să rezilieze un contract de închiriere.

Să încerci să potrivești momentul în care un vânzător găsește proprietatea ideală, în timp ce încearcă să găsească un cumpărător pentru casa sa ar putea fi extrem de dificil.